السيسي يرد على فكرة الاستغناء عن العاملين بالجهاز الإداري: ماحدش يقدر
السيسي يرد على فكرة الاستغناء عن العاملين بالجهاز الإداري: ماحدش يقدر

السيسي يرد على فكرة الاستغناء عن العاملين بالجهاز الإداري: ماحدش يقدر الميثاق نقلا عن المصرى اليوم ننشر لكم السيسي يرد على فكرة الاستغناء عن العاملين بالجهاز الإداري: ماحدش يقدر، السيسي يرد على فكرة الاستغناء عن العاملين بالجهاز الإداري: ماحدش يقدر ننشر لكم زوارنا جديد الاخبار اليوم عبر موقعنا الميثاق ونبدء مع الخبر الابرز، السيسي يرد على فكرة الاستغناء عن العاملين بالجهاز الإداري: ماحدش يقدر.

الميثاق اشترك لتصلك أهم الأخبار

شهد الرئيس عبدالفتاح السيسي، الأربعاء، بدء الجلسة الثانية من المؤتمر الوطني الخامس للشباب تحت عنوان «رؤية شبابية للدولة المصرية للأربع سنوات القادمة».

وقال السيسي إن الجهاز الإداري للدولة يمثل تحديا للدولة المصرية، متسائلا: «هل بيعمل بالشكل اللي بنتمناه، بقول لا».

وأضاف الرئيس: «تم تعيين مليون موظف في 2011، الجهاز مشبع به في 5.5 مليون وزودنا مليون بالمظاهرات، المترو اللي بيتكلم عليه الدكتور هشام خد 1000 منهم، لما أكلم وزير الطيران ليه مش عارفين ننافس يقولي عندنا 27 ألف زيادة دخلوا والتخصصات بعيدة عن المطلوب».

وأضاف: «هل أقدر أمشي الناس دي، لا مقدرش، مفيش حد هيقدر، 6.5 مليون الموجودين في الجهاز الإداري محتاجين منهم بالكتير مليون، والباقي 6 في 5 في المتوسط 30 مليون نرميهم في الشارع محدش يتمكن وما ينفعش ومش هنعمل كده، دي فاتورة كلنا مع بعض بندفعها، عايزكم تبقوا في ضهر مصر»، متابعا: «انتوا عارفين مين اللي في ضهري ربنا هو اللي هيحاسبنا».

شكرا لكم لمتابعتنا ونعدكم دائما بتقديم كل ما هو افضل .. ونقل الاخبار من كافة المصادر الاخبارية وتسهيل قراءتها لكم . لا تنسوا عمل لايك لصفحتنا على الفيسبوك ومتابعة آخر الاخبار على تويتر . مع تحيات اسرة موقع الميثاق . الميثاق، السيسي يرد على فكرة الاستغناء عن العاملين بالجهاز الإداري: ماحدش يقدر، تابعونا علي مواقع التواصل الاجتماعي الخاصة بموقعنا ليصلكم جديد الاخبار دائمآ.

المصدر : المصرى اليوم